Norveç’ten okuma yazma oranlarının düşmesine yönelik ‘yasak’ kararı
Norveç, okuma-yazma oranlarındaki düşüş, ekran bağımlılığının artması ve uluslararası sınavlardaki başarısızlık başta olmak üzere yeni analog bir döneme geçmeye karar verdi. Daha önce küçük yaştaki çocukların eğitiminde tablet kullanımını teşvik eden bir sistemi benimseyen ülke, yıllar içinde bağımlılıkların artmasına neden oldu. Ülke sınıflardaki ekran bağımlılığının azaltılması için tekrar okullarda basılı kitapların satılmasını ve yaygınlaştırılması için fon ayırmaya başladı. Norveç daha önce de sınıflarda öğrencilerin telefon kullanımını yasaklamış ve Türkiye’de de bir dönem kullanılan ‘telefon dolaplarını’ devreye almıştı. Norveç Halk Sağlığı Enstitüsü alınan kararların ardından verileri de paylaştı. Telefon yasağı sonrası okullardaki akran zorbalığı azalmış ve öğrencilerin genel not ortalamaları da…