‘Eğitimde 1 adım ötesi’ konuşuldu

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Özgürleştiren Sınırlar

DİDEM SEYMEN – Zirvedeki sunumunda geçen yılki ‘öze dönüş’ temasını anımsatan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, ‘özgürleştiren sınırlar’ temasının, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ndeki özgürlük vurgusunu ortaya koyduğunu belirtti. Modelin, bireyin kimliğini koruyup potansiyelini geliştirmesine destek olan bir çerçeve sunduğunu vurgulayan Tekin, “Bu program, çocuklarımızı köklerimizden beslenerek güçlü bir eğitim vizyonuyla donatmayı hedefliyor” şeklinde konuştu.

“Rehberliğe ihtiyaç var”

NUN Eğitim ve Kültür Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Esra Albayrak da konuşmasında, masum insanların acımasızca katledildiği ülkelerde ‘sözde özgürler’ tarafından oluşturulan acı tabloya dikkat çekti. Albayrak, “Birinin cenneti diğerinin cehennemi üzerine inşa ediliyorsa, gerçek anlamda özgürlükten bahsedilebilir mi? Bu durumda bir arada yaşama kültürü mümkün olabilir mi?” sorularını yönelterek, sorumluluk ahlakını göz ardı eden anlayışların sorgulanması gerektiğini ifade etti.

Çocukların dijital oyun oynarken zaman sınırlarına uymakta zorlandığını belirten Albayrak, “Çocuklarımızın kendi sınırlarını belirleme ve koruma konusunda ciddi bir rehberliğe ihtiyaçları olduğunu gösteren veriler ortaya çıkıyor” dedi.

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top